Parchetul European (EPPO), condus de Laura Codruța Kovesi, coordonează miercuri, 27 martie 2024, nu mai puțin de 12 percheziții în cadrul unei ample anchete care vizează mai mulți funcționari ai Administrației Fluviale a Dunării de Jos Galați (AFDJ) și ai Autorității Navale Române (ANR), se arată într-un comunicat de presă transmis de EPPO.
Din primele informații, este vorba despre o suspiciune de fraudă legată de achiziția a două remorchere – ambarcațiuni puternice folosite pentru tractarea unor ambarcațiuni și nave mai mari – pentru Delta Dunării de Jos, se arată într-un comunicat de miercuri al EPPO. Prejudiciul este estimat la 7 milioane de euro.
Cele 12 percheziții, coordonate de Biroul Teritorial din Cluj Napoca al EPPO, au avut loc, miercuri, în trei instituții publice – una în județul Galați, două în județul Constanța, iar alte șapte percheziții au avut loc laa locuințele funcționarilor publici care lucrează pentru aceste instituții, iar două au avut loc la firme private.
Primele date ale anchetei arată că mai mulți funcționari publici din cadrul AFDJ Galați, în calitate de reprezentanți ai acesteia, au obținut finanțare europeană prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) pentru achiziționarea a două remorchere multifuncționale. Acesta a fost rezultatul unui contract de achiziție publică lansat în septembrie 2019, în valoare totală de 35.144.000 lei (aproximativ 7 milioane de euro).
Suspiciuni privind achiziția frauduloasă de remorchere / Ambarcaţiunile, inutilizabile pentru navigaţia fluvială
„Potrivit probelor strânse până în prezent în cadrul acestei anchete, funcţionari publici din cadrul AFDJ Galaţi, în calitate de reprezentanţi ai acesteia, au obţinut finanţare europeană prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) pentru achiziţionarea a două remorchere multifuncţionale. Acesta a fost rezultatul unui contract de achiziţie publică lansat în septembrie 2019, în valoare totală de 35.144.000 lei (aproximativ 7 milioane de euro)”, precizează Parchetul European.
Procurorii suspectează că funcţionarii publici ar fi prezentat documente inexacte.
„Deşi ambarcaţiunile erau destinate exclusiv navigaţiei fluviale, suspecţii au întocmit caietul de sarcini al licitaţiei pe baza caracteristicilor tehnice mai restrictive şi a cerinţelor de construcţie specifice navelor maritime. Prin urmare, tipul de ambarcaţiuni care se încadrau în criteriile din caietul de sarcini a fost foarte limitat, ceea ce a împiedicat participarea altor operatori economici la procedura de licitaţie şi, în cele din urmă, a favorizat un singur candidat”, arată Parchetul European.
SUSȚINE PROIECTUL MEDIAQUALITY.RO
JURNALISM INDEPENDENT ȘI DE CALITATE
ASOCIAȚIA PRESĂ PE BUNE: ANCHETE ȘI INVESTIGAȚII
Cont donații: RO19BRDE350SV52123463500 B.R.D. - G.S.G., Cod SWIFT: BRDEROBU
Donație recurentă
Donează lunar pentru susținerea proiectului MediaQuality.ro
Donație singulară