Romanian Creative Week (RCW), cel mai mare eveniment dedicat industriilor creative din Uniunea Europeană, găzduiește în cea de-a patra ediție o serie largă de expoziții speciale, care își propun să creeze emoție, conversație și schimbare, animând totodată capitala Moldovei. În perioada 15 – 26 mai, locații importante din Iași, precum Palatul Culturii și Piața Unirii, devin locul de întâlnire a artiștilor, arhitecților și pasionaților de artă, pregătind pentru publicul larg cele mai recente lucrări sub tema de anul acesta, “Energy”.
Una dintre premierele aduse de cea de-a patra ediție a Romanian Creative Week este “Cântecul Vârstelor”, deschisă publicului pe toată durata festivalului, între orele 12:00–20:00 la Palatul Braunstein. Expoziția, cuatoriată de Cristina Simion, reprezintă o incursiune în lumea interioară a lui Bruno Bradt și spune povestea iubirii care arde în noi până foarte târziu și de care nu trebuie să ne jenăm niciodată. Bruno Bradt este unul dintre puținii românii care au reușit să plece din țară în vremea comunismului, umându-și familia, și este unul dintre cei care și-au folosit talentul și ambiția în așa fel încât chiar au atins succesul cu mâna. În artă, numele lui este Bruno Maria Bradt și a descoperit sensul monumental al desenului, transformându-și fiecare idee într-o poveste-monument, pe care o spune ori de câte ori poate, de-a lungul și de-a latul unor lucrări care ajung uneori și la 10 metri lățime.
Născut la Timișoara în 1962, a urmat cursurile Liceului de Artă din oraș și a studiat la Institutul de Arte „Ion Andreescu” din Cluj-Napoca, stabilindu-se în 1984 în Germania, la Furth, unde s-a înscris la Academia de Arte din Nurnberg. Se întoarce în acest an în România, la Iași, pentru Romanian Creative Week, și aduce cu el o piesă cu adevărat impresionantă de desen monumental: “Va fi o premieră la Iași, inspirată de versurile lui Lucian Blaga, dar și de ultima lucrare monumentală a mea, care are o temă foarte neobișnuită: dragostea e legată adesea de tinerețe și oamenii mai în vârstă sunt excluși din poveste, așa că mie mi-a venit gândul să arăt că și la bătrânețe dragostea este o temă foarte importantă. Iar dacă tu ești un artist adevărat, atunci poți să prezinți și oamenii în vârstă într-o estetică atât de bună, încât să-i privești cu plăcere”, povestește artistul, pentru publicul Romanian Creative Week.
Pentru creațiile sale, Bruno Maria Bradt se inspiră din experiențele personale, din prieteni și familie sau chipuri în care poate vedea istoria vieții, bucuria și durerea. “Cântecul Vârstelor”, care propune lucrări din diferite etape creative ale artistului, dar mai ales recente, de mari dimensiuni, reprezentative pentru teme, formule și mijloace de exprimare artistică actuale, cuprinde reflecții personale, reinterpretări ale unor experiențe marcante de viața sa, familie, mentori sau cunoscuți cu fabuloase povești de viață: “Sunt prieteni, cunoștințe, oameni care exprimă arderea iubirii. Este o lucrare despre fidelitate, despre legăminte și iubire. De pildă, unul dintre personajele prezentate este o doamnă care a fost soția unui profesor pe care l-am avut la Institutul de Arte de la Nuremberg, româncă și ea. După facultate am păstrat legătura, dânsul a murit acum 15 ani și eu, de atunci, am adoptat-o ca mama, mă îngrijesc de ea”, ne mai spune Bruno Maria Bradt. Cunoscut mai ales în sudul Germaniei, unde a expus în spații muzeale, în galerii, dar și în catedrale și biserici, Bradt este membru în mai multe asociații profesionale prestigioase.
Palatul Culturii reprezintă, și în acest an, inima evenimentelor organizate în cadrul Romanian Creative Week
În perioada 15-26 mai, publicul are ocazia de a vizita și de a participa la o serie de evenimente de excepție, de la expoziții, lansări de carte, degustări de vinuri, până la evenimente high-class și spectacole. Toate acestea vor fi găzduite de Palatul Culturii din Iași, o clădire emblematică și cu o istorie aparte.
Expoziția Wanna be Fog With Me?, deschisă pe toată durata RCW, aduce laolaltă talentații artiști Octav Grigorescu, Diana Popuț, Dan Beudean, Florin Ștefan, Dan Măciucă, Larisa Petcuț, Nuțu Mihai; expoziția stilistului Ovidiu Buta, Season Zero, a descoperit că ceea astăzi numim astăzi „Moda noastră românească” este un fenomen strâns legat de momentul în care ea s-a înfățișat, post revoluție, publicului; iar expoziția 3…2..1! Never too early to prepare reunește o suită de reprezentări ce depășesc impulsul de a crea conexiuni în timp și spațiu prin activarea unor nostalgii, utopii ori distopii, subversiuni, fluctuații între îndoială și speranță.
Romanian Creative Week mai propune: expozițiaLoc:us, compusă dintr-o combinație de componente statice și mobile, care invită vizitatoriisă privească dincolo de limitele cunoscute și să se conecteze cu spațiul care îi înconjoară; expoziția Hub | Epretext Gallery, care prezintă o intervenție solo a artistei Ana Adam cu seria de lucrări „Care-i firul uitat care mă leagă pe mine de mine?/ What’s the forgotten thread that connects me to myself?”; expozițiaHub | MuzeAR by Centric, care prezintăghidul virtual MuzeAR, o aplicație practică interactivă și interesantă dezvoltată de echipa Centric de XR pentru Muzeul Etnografic al Moldovei, parte a Palatului Culturii. MuzeAR este disponibil AICI.
În intervalul 18 – 26 mai, în spațiul expozițional din fața Sălii Henri Coandă, va avea loc expoziția UAD•FASHION•RESEARCH empowered by irina schrotter, în cadrul căreia sunt prezentate patru demersuri masterale, realizate cu sprijinul brandului irina schrotter, care au în comun o cercetare vizuală dublată de experimente pe suprafața textilă, cu rolul de a personaliza fiecare piesă vestimentară și/sau accesoriu.
Pe data de 20 mai, în Sala Voievozilor, se pregătește o Experiență la Palat, Spectacol și degustare de vinuri, un eveniment exclusivist, ce îmbină tradiția, eleganța și arta. Spectacolul de teatru fizic, Double Fiesta, este realizat de Andrea Gavriliu.
Workshop-ulUniCredit Lab/Speed Mentoring for Wannabe Entrepreneurs va avea locpe 22 mai, în Sala Voievozilor, reprezentând o inițiativă a UniCredit Bank de a investi activ în dezvoltarea comunităților creative.7 profesioniști din banking, business, financiar, juridic, digital marketing și branding vor mentora antreprenorii la început de drum, într-un program personalizat de tip speed mentoring. În aceeași sală, a doua zi, 23 mai, organizatorii Romanian Creative Week pregătesc o dezbatere despre sustenabilitate, într-o lume în care tema sustenabilității este una care devine, de la un an la altul, vitală, iar pe data de 25 mai, în Atrium, la Palatul Culturii va avea loc și lansarea de carte a stilistului Ovidiu Buta, intitulată „O noua victimă a modei„.
În Piața Unirii, în perioada 15-26 mai, expoziția Bienală de Artă și Arhitectură debutează cu secțiunea Arhitectură, urmând ca în 2025 bienala să fie dedicată Artei. Intitulată „common imaginary”, Expoziția Bienală de Arhitectură Urbană a RCW24 are ca invitați arhitecți ai Studio Ossidiana, studio premiat la nivel internațional și a cărui practică se situează la intersecția dintre arhitectură, design și peisaj. Fondat de Giovanni Bellotti și Alessandra Covini, biroul, care are nucleul la Rotterdam, lucrează cu o echipă internațională de arhitecți, designeri și cercetători, pentru a dezvolta concepte inovative prin noi materiale, obiecte și instalații. Pentru Romanian Creative Week, Studio Ossidiana va realiza o instalație site-specific denumită Drawing Theater.
Detalii despre Romanian Creative Week pot fi obținute pe aplicația RCW, pe site-ul www.romaniancreativeweek.ro, precum și pe paginile evenimentului de pe Instagram, Facebook, YouTube și TikTok. Aplicația RCW este disponibilă pe prima poziție în căutările din Google Play și Apple Store și conține programul integral al evenimentului. În plus, aplicația le ofere participanților o experiență inedită, prin intermediul unui modul de realitate augmentată.
DESPRE ROMANIAN CREATIVE WEEK
Romanian Creative Week este organizat de Federaţia Patronatelor din Industriile Creative (FEPIC), singura federaţie patronală reprezentativă la nivel naţional ce activează în sectorul Industriilor Creative din România. În 2023, RCW a fost desemnat evenimentul care adună la un loc cel mai mare număr de industrii creative, la nivelul Europei, conform Oficiului Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO).
Parteneri: Primăria Municipiului Iași, Consiliul Județean Iași, Ministerul Culturii, UniCredit Bank, Iulius, Muzeul Național al Literaturii Române Iași, Pepsi, glo, Lenor, Vodafone, Banca Transilvania, Mobexpert, Lancôme, Philips, Raiffeisen Bank, Centric, Stella Artois, Huawei, McDonald’s, Purcari, Moxy Hotels, BMW Apan Motors Iași, Epson, Quartz Matrix, Complexul Muzeal Național Moldova Iași, Freudenberg, ordinul Arhitecților din România Iași, Printco, Wink, Greentek, Noir, Zano, Iași Airport, FILIT, Godmother, Omnimind, Universitatea „Al. I. Cuza” Iași, Universitatea de Medicină și Farmacie „Gr. T. Popa” Iași, Uniunea Artiștilor Plastici Filiala Iași, Teatrul Național „Vasile Alecsandri” Iași.
Parteneri UAD•FASHION•RESEARCH empowered by irina schrotter: FEPIC, Primăria Municipiului Iași, Universitatea de Artă și Design Cluj Napoca, irina schrotter .
Partenerii media: ProTv.ro, PRO TV, Digi 24, HotNews, Libertatea, Newsweek România, Agerpres, Unica, Viva!, Avantaje, Elle, Ringier, TVR Iași, Alist Magazine, Ziarul de Iași, PressHub, Investigatoria, Media Quality, ArtHood, The Woman, Urban.ro.
RCW Friends: Acaju, Beer Zone, Cafeneaua Piața Unirii, Madison, Skin, Nish feat. Nuba, Foom, Nuba Palace.
Media Quality este o publicație generalistă, focusată pe dezvăluiri, interviuri, reportaje, anchete, investigații de presă și știri de interes general, care își propune să pună calitatea înainte de toate.
SUSȚINE PROIECTUL MEDIAQUALITY.RO
JURNALISM INDEPENDENT ȘI DE CALITATE
ASOCIAȚIA PRESĂ PE BUNE: ANCHETE ȘI INVESTIGAȚII
Cont donații: RO19BRDE350SV52123463500 B.R.D. - G.S.G., Cod SWIFT: BRDEROBU
Donație recurentă
Donează lunar pentru susținerea proiectului MediaQuality.ro
Donație singulară