Cercetătorii de la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării (FSPAC) din cadrul UBB Cluj-Napoca au realizat o analiză algoritmică a sentimentului exprimat prin reacțiile și comentariile postărilor de pe Facebook și TikTok care îl menționează pe Emil Boc, transmite Cluj 24.
Perioada analizată este iunie 2023 – iunie 2024, dataset-ul cuprinzând 21.703 puncte totale de analiză. Instrumentul utilizat este cel dezvoltat de noi pentru algoritmul implementat pe Pulsul Politic și acoperă prezența publică pe două rețele de socializare: Facebook și TikTok.
În plus, în setul de date a fost aplicată o linie de eveniment pentru a observa eventuale momente cheie în tendințele de sentiment exprimate față de Emil Boc. Sociologul Ioan Hosu de la FSPAC a explicat pentru Cluj24 câteva din cauzele care au dus la înregistrarea rezultatului între primii doi candidați, Emil Boc și Sabin Sărmaș.
”Au fost mai multe elemente luate în calcul. Primul a fost uzura funcției, faptul că Emil Boc este de 20 de ani în funcție și-a spus cuvântul. Au fost și întârzieri ale unor proiecte ale municipiului care au contat. Al doilea este folosirea rețelelor sociale de către Sabin Sărmaș la un nivel foarte ridicat. La 35 de reclame plătite de Emil Boc pe Facebook, avem 447 plătite de Sabin Sărmaș.”
CITEȘTE ARTICOLUL INTEGRAL ÎN CLUJ 24
SUSȚINE PROIECTUL MEDIAQUALITY.RO
JURNALISM INDEPENDENT ȘI DE CALITATE
ASOCIAȚIA PRESĂ PE BUNE: ANCHETE ȘI INVESTIGAȚII
Cont donații: RO19BRDE350SV52123463500 B.R.D. - G.S.G., Cod SWIFT: BRDEROBU
Donație recurentă
Donează lunar pentru susținerea proiectului MediaQuality.ro
Donație singulară